Publicerat av - Blogg, Hälsa.

När jag mår som bäst är då jag är stark i min kropp!

IMG_20170730_185214_960

 

För att kroppen ska må bra måste jag träna regelbundet. Mina träningar måste inte vara särskilt långa, men jag behöver hög intensitet. Jag har ganska lätt för att återhämta mig, vilket kan bero på bra gener och att jag har tränat sedan jag var barn. Jag kör inte nybörjarträning eftersom jag har tränat på gym sedan jag var 15 år gammal. I runda slängar blir det 22 år. Det har inte varit 22 år i streck eftersom jag har haft några perioder i livet där gymmet inte har varit en del av vardagen, som när jag bodde i London och jobbade som bartender 2001. På den tiden fanns det inget utrymme för hälsosamheter.

För det allra mesta så supersetar jag när jag är på gymmet. Dels gör jag det för att jag kan känna mig lite rastlös, dels för att jag gillar att jobba och dels för att jag inte har tid utan måste hämta min hund på dagis. Det är därför som mina träningar ligger mellan 30-45 minuter. Under den tiden har jag hunnit med mer set än de som har varit på gymmet dubbla min tid. Men det är ingen tävling utan jag försöker ju bara pussla ihop mitt liv.

Jag kör superset utan vila mellan 2-4 olika övningar. För det mesta kör jag superset och inte giant set. Det händer att det blir giant set, men då måste kroppen kännas frisk och pigg. Det tar rätt mycket på nervsystemet att köra giant sets.

Detta var mitt pass för dagen med namn på övningar, vila, tempo, rep, set och vilka vikter jag använde. Jag försöker att alltid tänka på att ha med både höftböjare och knäböjare (hip flexors, knee flexors) när jag kör ben och rumpa. Eftersom jag har rätt stora quadriceps (framsida lår) så försöker jag att jobba mer med baksidan, men att framsidan åker med kan jag inte undvika. Jag har lagt in mitt pass som en bild där du kan klicka på bilden för att den ska bli större. Jag har även lånat lite bilder för att demonstrera hur övningarna har sett ut.

Ben och rumpa 2017

 

A1- Goblet Squat med hantel

goblet-squat-SeI9iu-promo__square

 

A2 – Knee Tucks

 

kneetuck1

 

B1- Hipthrust maskin

B2- Split Squat

 

För att se hur övningen utförs korrekt så kan du klicka på länken och se videon. http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BWSplitSquat.html

 

C1 – Lying Leg Curl

 

1255b

 

C2- Thigh Abductors

 

Thigh Abductors

https://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/thigh-abductor

 

Jag hoppas att du ska få lite nytta av mitt pass! Kör så det ryker JustLotta_webb

 

 

Kommentera

  • (Kommer inte att publiceras)